Jibril Al Amin As di Ghadir Khum :

" Rasul (umat) ini telah mengikat perjanjian abadi setiap Mukmin yang tiada yang akan berpaling kecuali tidak Percaya Tuhan "


April 7, 2009

Rindu Kami Padamu Ya Rasulillah Saww (3)



Inilah malam Mahallul Qiyam..
Malam yang keagungannya membuka semua gerbang langit dan bumi..
Hingga penjuru ufuk barat, timur, utara dan selatan..
Istana kaca persi.. hingga istana emas romawi berguncang hebat..
Kabah pun menyatakan kegembiraannya dengan berguncang melebihi 3 kali..

Inilah malam yang sangat dinantikan alam..

ALLAH AWJ berfirman kepada Malaykat Jibril al Amin :

" Wahai Jibril... Serukanlah kepada seluruh arwah suci para Nabi, Rasul dan para Wali agar berbaris rapi menyambut kehadiran KekasihKu Al Musthofa Saww. Wahai Jibril.. Bentangkanlah hamparan kemuliaan dan keagungan derajat al Qurab dan al Wishal kepada kekasihKu yang memiliki maqom luhur disisiKu. Wahai Jibril.. perintahkanlah kepada Malik agar menutup semua pintu neraka. Wahai Jibril.. perintahkanlah kepada Ridwan agar membuka seluruh pintu surga.. Wahai Jibril pakailah olehmu Haullah ar Ridwan (Pakaian agung yang meliputi kegaungan ALLAH AWJ) demi menyambut kekasihKu Muhammad Saww. Hai Jibril... turunlah ke bumi dengan membawa seluruh pasukan malaikat Muqarrabin, Karubbiyyin, Para Malaykat yang selalu mengelilingi Arshy Ku demi menyambut kedatangan kekasihKu Saww. Wahai Jibril.. kumandangkanlah seruan kepenjuru langit hingga lapis ke tuju dan ke segenap penjuru bumi hingga lapisan paling dalam, beritakanlah kepada seluruh mahlukKu bawa sesungguhnya Sekarang adalah saatnya kedatangan Nabi Akhir Zaman, Muhammad al Musthofa Saww.."

Perintah ALLAH AWJ ini segera di laksanakan Malaykat Mulia al Amin hingga di semesta terliputi pedaran cahaya Agung kemilauan dari sayap sayap mereka..

Persaksian tidak kalah hebat dialami Ummu Agung Sayyidah Aminah binti Wahab As yang dengan izin ALLAH AWJ beliau diperkenankan melihat seluruh penjuru bumi, dari mulai syria hingga palestina..

Ulama Sunni dalam kitab Maulid Ad diba'iy, Syaikh Abdurahman addiba'iy hal 192-193 meredaksikan :

"Sesungguhnya saat malam kelahiran Nabi Suci Muhammad Saww, Arshy seketika bergetar hebat nan luar biasa meluapkan kebahagiaan dan kegembiraannya, Kursy ALLAH bertambah kewibawaan dan keagungannya dan seluruh langit dipenuhi cahaya bersinar terang dan para malaykat seluruhnya bergemuruh mengucapkan pujian kepada ALLAH AWJ"

Fenomena alam memberikan kesaksian yang tiada terungkapkan lagi, saat malam Kelahiran Nabi Suci Saww.. Seketika semua sinagog dan rumah Ibadah non Muslim berguncang hebat, dan Istana romawi pun seketika di landa gempa dahsyat hingga tanda tanda ke runtuhan mereka telah tampak..

Semua riwayat ini muktabar diambil dari kumpulan kitab kitab saudara kami Ahlusunnah wal jamaah yang dengan tinta dan darah mereka telah mewariskan kepada seluruh pecinta Nabi akan keagungan detik detik kelahiran Nabi Suci Al Musthofa Saww...

Sumber : Baihaqi, Ibnu Hajar al Haitami, Sirah Nabawiyah Syaikh Ahmad Daini Zahlan, dll

Salam atas mu wahai Nabi Agung..
Salam atas Engkau wahai Kerinduan perjumpaan...
Salam atas Engkau wahai Nabi Rahmah..

Assalammualayka ya Rasulullah Saww wa rohmatullahi wa barrokatu..

0 comments:

Enter Your email to Get Update Articles

Delivered by FeedBurner

Random Articles

Powered by Blogger.

Recent Comments

" Pro-Log for the Light Of AT TSAQOLAIN "

  © Free Blogger Templates Cool by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP